De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Het uitvoeringsbesluit van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
De omzendbrief MOB/2009/1 van 3 april 2009;
Op de Muntstraat bij de zuidelijke wegversmalling geldt volgende maatregel: bestuurders komende uit het noorden moeten voorrang verlenen aan bestuurders komende uit het zuiden.
Dit wordt gesignaleerd d.m.v. verkeersborden B19 en B21.
Op de Muntstraat bij de noordelijke wegversmalling geldt volgende maatregel: bestuurders komende uit het zuiden moeten voorrang verlenen aan bestuurders komende uit het noorden.
Dit wordt gesignaleerd d.m.v. verkeersborden B19 en B21.
Op de parking aan de Muntstraat, is de parkeerplaats het dichtst bij de Styx voorbehouden voor mindervaliden.
Dit wordt gesignaleerd d.m.v. een verkeersbord E9a met een onderbord type GVIId
Op de parking van de Muntstraat ter hoogte van de laadpaal wordt volgende maatregel ingevoerd: Het parkeren is voorbehouden aan elektrische voertuigen.
Dit wordt gesignaleerd d.m.v. een verkeersbord E9a met onderbord GVIId.
Deze maatregel is geldig vanaf het in werking treden van de laadpaal.