| 2021 | 2022 | ||
| Uitgaven | Ontvangsten | Uitgaven | Ontvangsten |
Exploitatie Investeringen Financiering - Leningen en leasing | 3.354.200 2.658.400 19.400 19.400 | 2.073.900 0 0 0 | 3.584.200 1.086.000 20.200 20.200 | 2.067.600 756.000 0 0 |
De algemene politieke cultuur. Hier worden 2 dossiers als voorbeeld aangehaald. Het jongerencentrum De Bak. In essentie een mooie dossier, keerzijde is echter dat het hele dossier ondergesneeuwd werd door de manier waarop dit dossier aangepakt werd. Een tweede bad practice is het verhaal van de tractorsluis tussen Peer en Helchteren. Eerst wordt er beslist, daarna wordt er geschrokken van het onbegrip bij buurtbewoners en vervolgens wordt de uitvoering uitgesteld. Dit kan zeker beter, zoals bv. bij de totstandkoming van het Corona-herstelplan. NV-A vraagt om in de toekomst vaker voor het model van samenwerking en overleg te kiezen.
Het Besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen.
Het Ministerieel Besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningenstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen.
Het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikels 249 en 257.
De Raad voor Maatschappelijke Welzijn stelt de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 vast voor het gedeelte van het OCMW Peer.