De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Het uitvoeringsbesluit van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
De omzendbrief MOB/2009/1 van 3 april 2009;
Op de Schoolstraat in de richting van de N748 wordt volgende maatregel ingevoerd:
verboden rijrichting voor iedere bestuurder; de maatregel geldt niet voor fietsers en bestuurder van tweewielige bromfietsen klasse A en speed pedelecs.
In de tegenovergestelde richting wordt volgende maatregel ingevoerd:
toegelaten rijrichting op de openbare weg met eenrichtingsverkeer; fietsers, bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A en speed pedelecs mogen in de twee richtingen rijden.
De maatregel wordt aanduid met verkeersborden C1 aangevuld met onderborden M12 en verkeersborden F19 aangevuld met onderborden M18.
Op de N748 richting Vliegveldlaan, ter hoogte van het kruispunt met de Schoolstraat wordt volgende maatregel ingevoerd:
het is verboden links af te slaan;
de maatregel geldt niet voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A en speed pedelecs.
Deze maatregel wordt aangeduid met een verkeersbord C31a, aangevuld met onderbord M12.
Dit aanvullend reglement wordt ter goedkeuring overgemaakt aan de afdeling Beleid, Mobiliteit en Verkeersveiligheid.